Thursday 31 May 2012

Jerawat

Jerawat merupakan keadaan abnormal pada kulit disebabkan gangguan rembesan berlebihan kelenjar minyak (sebaceous) hingga menyebabkan liang roma tersumbat. Ini memnyebabkan radang yang biasanya muncul pada dada, belakang badan dan muka (bahagian paling kerap dijangkiti).

Kebiasaanya jerawat tumbuh di bahagian muka, tetapi ianya juga boleh tumbuh di belakang badan,punggung ataupun lengan.Jerawat jenis ini biasanya dikenali sebagai bacne atau back acne.Ia mempunyai bentuk yang pelbagai.Ada yang berbentuk butiran kecil biasa atau benjolan kehitaman. Jika dibandingkan dengan jerawat biasa, bacne lebih menyakitkan kerana banyak pori-pori yang terlibat berbanding dibahagian wajah.

Jenis-jenis jerawat

  1. Whitehead-jerawat kekal dan tinggal di bawah kulit.
  2. Blackhead-jerawat yang timbul di permukaan kulit dan kehitaman.
  3. Papul-benjolan kecil berwarna merah jambu dan mungkin berasa sakit apabila disentuh.
  4. Pustul-jerawat yang berwarna kemerahan di pangkal dan bernanah di bahagian atas.
  5. Nodul-jerawat yang besar,menyakitkan dan padu di dalam kulit.
  6. Sista-jerawat jenis bernanah dan menyakitkan serta boleh meninggalkan parut.
Selain kita harus menjaga kebersihan diri untuk mengelakkan masalah ini, Laila Beautys juga ada cadangan untuk penyelesaian kepada sesiapa yang mengalami masalah jerawat yang teruk.Laila Beautys ingin mencadangkan penggunaan Nu Cell dari DCL. Produk ini memang terbukti berkesan!!Lihatlah testimoni yang diberikan oeh Team Cantek(team sayalah tu).

Testimoni!!
Testimoni ini adalah daripada adik My Leader sendiri.Hebat betul produk ni....Rugi kalau tak cuba.
Hubungi Laila Beautys 0132467787.

No comments:

Post a Comment